OZO geeft jou grip op je eigen zorg. Door je eigen netwerk uit te nodigen, krijg je overzicht over alle betrokken hulp- en zorgverleners. Zo verstuur je op een centrale plek belangrijke berichten en bestanden. Samenwerken was nog nooit zo makkelijk.
Alle functiesDe communicatie rondom jouw zorg is privé. Een extra beveiliging op het platform is geregeld met een maandelijkse verificatiecode. Ook hebben wij samenwerkingsafspraken met organisaties die gebruik maken van OZO. Zo houden we het platform veilig voor iedereen.
OZO gaat zorgvuldig om met haar gebruikers. Zo weten wij bij elk persoon wat diegene vanuit zijn/haar rol mag zien. Op basis daarvan wordt bepaald tot welke informatie de gebruiker toegang krijgt.
Privacy & veiligheidOf je nu zorgontvanger, hulp- of zorgverlener bent, OZO is voor jou. Ons platform is er om zorg te verbinden en elkaar te ondersteunen. Houd zicht op wat er wordt gedeeld en blijf op de hoogte van de gemaakte afspraken.
Voor het uitnodigen van het netwerk wordt met de zorgontvanger bepaald wie er aan het netwerk mogen deelnemen. Deze personen zullen toegang krijgen tot het netwerk van de zorgontvanger.
De initiatiefnemer/coördinator zal deze deelnemers bij de start in het netwerk zetten. Dit kan in de week van inschrijven van de zorgontvanger in OZO. Na één week gaat het netwerk ‘op slot’. Na die week kunnen er nog wel deelnemers worden toegevoegd aan het netwerk maar de cliënt of zijn vertegenwoordiger moet dan eerst (digitaal) toestemming geven.
OZO verbindt snel de juiste contacten, maakt communicatie inzichtelijk en versoepelt samenwerkingen. Waarbij de zorgontvanger/jeugdige bepaalt met wie er gecommuniceerd mag worden in OZO, dus ook wie er toegang heeft tot het (zorg)netwerk.
PGO staat voor Persoonlijke Gezondheidsomgeving. Dit is een website of app waar een patiënt toegang heeft tot zijn eigen gezondheidsdata. Het gaat om gegevens die zijn opgeslagen door bijvoorbeeld de huisarts of het ziekenhuis. Een patiënt kan deze gegevens zelf inzien en in zijn/haar PGO dossier vastleggen.
OZO is het communicatie- en samenwerkingsplatform dat de juiste mensen, organisaties en informatie bij elkaar brengt. Of je nu zelf ondersteuning nodig hebt, of hulp verleent aan anderen.
Een systeem/app/platform van jouw (zorg)organisatie is een goede aanvulling op OZO. Dit werkt goed naast OZO, want ze hebben beiden een andere doelstelling. In het systeem van de (zorg)organisatie zie je hoe de zorg is georganiseerd, lees je rapportages, maak je afspraken en wissel je berichten uit met de cliënt/mantelzorger en professionals van de organisatie.
OZO versterkt de samenwerking en communicatie tussen jou en alle betrokkenen. Ook wanneer zij vanuit verschillende organisaties/disciplines/domeinen werken. Met OZO kun je daarom met meerdere mensen van andere organisaties tegelijkertijd communiceren, zo is iedereen op de hoogte van de huidige situatie en afspraken.
De kosten voor OZO bedragen gemiddeld 1 euro per inwoner per jaar, ongeacht het aantal inwoners dat gebruik maakt van OZO. De kosten worden vergoed door zorgverzekeraars, gemeenten of collectieve samenwerkingen. OZO is met deze manier van financieren kosteloos te gebruiken voor iedereen. Deze manier van (gebieds)bekostiging zorgt ervoor dat álle partijen (sociaal, medisch, onderwijs, welzijn, WMO, etc.) met elkaar communiceren/samenwerken waarbij de cliënt bepaalt wie er in zijn/haar netwerk mogen deelnemen.
Voor het gebruik van OZO hebben wij regels opgesteld. Wat deze voorwaarden precies zijn, vind je terug op onze privacy & veiligheid pagina.