Logo OZOverbindzorg
Helpdesk

Onze medewerkers van de helpdesk helpen je graag verder en zijn bereikbaar  op telefoonnummer 088-6030800. Van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren ( 9:00 – 17:00). Op deze pagina beantwoorden we de meest gestelde vragen, mogelijk helpt deze informatie je al verder!

Hoe voer ik basismetingen in, in OZOverbindzorg?

Ga naar de betreffende cliënt en klik op de knop ‘Basismetingen’. De volgende basismetingen kunnen worden ingevoerd; Lengte Gewicht Temperatuur Bloeddruk – bovenwaarde Bloeddruk – onderwaarde Polsslag Bloedsuiker Wanneer er nog niet eerder metingen zijn ingevoerd bij de cliënt, verschijnt het scherm waar de gewenste metingen ingevoerd kunnen worden direct na het klikken op de knop ‘Basismetingen’. Voer de betreffende gegevens in en klik tot slot op ‘bewaar’. Indien er al wel eerder gegevens ingevoerd zijn, staan deze vermeld op het scherm wat opent, na het klikken op de knop ‘Basismetingen’. Er is dan te zien wie en op welke datum de vorige waarden ingevoerd heeft. Om nieuwe metingen in te voeren, klik je op de knop ‘opnieuw invullen’. Volg daarna de stappen als hierboven beschreven.  

Ik ben als POH verantwoordelijk voor het diabetesbeleid, maar ik kan deze niet wijzigen bij een patiënt. Hoe kan ik dit instellen?

Waarschijnlijk staat uw rol niet goed ingevuld bij de betreffende patiënt. U kunt dit zelf als volgt wijzigen; Ga binnen de betreffende cliënt naar ‘cliëntprofiel’. Klik op het potloodje voor ‘huisartspraktijk’. Wijzig achter uw naam de rol naar ‘praktijkondersteuner huisarts’.  

Een cliënt is overleden. Hoe schrijf ik hem uit?

In principe is in veel regio’s de afspraak dat de huisarts een overleden cliënt uitschrijft. Daarnaast kunnen professionals met de autorisatie van coördinator de cliënt ook uitschrijven. Mits zij individueel gekoppeld zijn aan het netwerk van de cliënt. Ga hiervoor naar het cliëntprofiel van de betreffende cliënt. In het volgende scherm klikt u in het blok met adresgegevens (linksboven in beeld) op de blauwe knop ‘schrijf cliënt uit’. De volgende stappen wijzen voor zich.

Ik heb een dagcurve ingevoerd, maar ik zie dat ik een fout heb gemaakt. Hoe kan ik deze dagcurve aanpassen?

Het is niet mogelijk om een dagcurve aan te passen. U kunt wel de hele dagcurve verwijderen. Klik binnen de betreffende cliënt op de knop ‘dagcurve diabetes’. Vervolgens klikt u op de knop ‘historie’. Deze ziet u aan het einde van de blauwe balk waar ‘zorgleefplan > Dagcurve diabetes’ in staat. Daarna kunt u met de pijltjes rechts in beeld (<< < > >>) navigeren naar de juiste datum. Deze ziet u in de regel onder de pijltjes staan. Wanneer u de curve van de juiste datum in beeld heeft staan, klikt u onderaan het scherm op ‘verwijder’.

Ik wil een cliënt aanmaken, maar krijg de melding dat hij al bestaat. De cliënt is uitgeschreven. Hoe kan ik mezelf toevoegen?

De coördinator van de organisatie waar de cliënt in zorg was, kan u weer toevoegen. Deze coördinator dient de cliënt eerst weer in te schrijven en de volgende stappen te doorlopen; Ga op de startpagina naar de knop ‘cliënten’. Klik op de blauwe pijl, naast het lege tekstveld. Het scherm klapt nu naar beneden uit. Vul bijvoorbeeld naam, BSN of geboortedatum in en vink het hokje voor ‘uitgeschreven’ aan en klik op ‘bewaar’. Klik vervolgens op de naam van de betreffende cliënt. Nu komt u in het account van de cliënt uit. Ga naar ‘cliëntprofiel’. Linksboven in beeld staat een blok met de adresgegevens. Klik hierin op de blauwe knop met ‘open uitschrijving’. Klik in het volgende scherm op ‘uitschrijving ongedaan maken’. Dan dient u de nieuwe coördinator toe te voegen. Hierin zijn 2 mogelijkheden: 1. Het betreft een nieuwe coördinator van dezelfde organisatie (een collega): Ga binnen het account van de cliënt naar ‘cliëntprofiel’. Klik op het potloodje voor de organisatie waarin u werkt. Vink het hokje aan voor de naam van de nieuwe coördinator en klik op ‘bewaar’. Klik op het potloodje voor ‘coördinatoren’. Vink achter de naam van de nieuwe coördinator het hokje ‘primair’ aan. Deze collega ...