Logo OZOverbindzorg
Helpdesk

Onze medewerkers van de helpdesk helpen je graag verder en zijn bereikbaar  op telefoonnummer 088-6030800. Van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren ( 9:00 – 17:00). Op deze pagina beantwoorden we de meest gestelde vragen, mogelijk helpt deze informatie je al verder!

Moet ik elke keer als ik inlog een code invoeren?

Er zal één keer per maand een code verstuurd worden, tussentijds is dit niet nodig. De code zorgt ervoor dat het apparaat waarmee in OZOverbindzorg wordt ingelogd, vertrouwd wordt. Dit geeft voldoende beveiliging en zorgt ervoor dat een gebruiker niet elke keer bij het inloggen een code hoeft in te voeren. De drempel voor het gebruik van OZOverbindzorg wordt hiermee zo laag mogelijk gehouden. Het kan zijn dat er vaker dan één keer per maand een code wordt gevraagd. Dit gebeurt als er met een andere apparaat of een andere internet browser wordt ingelogd. Per apparaat en internet browser moet er één keer per maand een code worden ingevoerd.

Ik heb al een 06-nummer ingevoerd in OZOverbindzorg. Kan ik deze laten staan?

Het klopt dat sommigen al een 06-nummer in hun profiel hebben staan. Om er zeker van te zijn dat het 06-nummer wat staat ingevoerd ook daadwerkelijk juist is, vragen wij alle gebruikers nogmaals hun 06-nummer in te voeren.

Ik wil mijn nummer invoeren, maar ik kan niet vinden waar op OZOverbindzorg.

Deze wijziging gaat in vanaf woensdag 15 april 2020. Gebruikers die vanaf 14 april 2020 inloggen komen op de juiste plek terecht om het 06-nummer in te voeren. Hierbij krijg je de melding dat je nog geen telefoonnummer voor de tweestaps-beveiliging hebt ingevoerd. In OZOverbindzorg wordt vanaf begin april gevraagd om je telefoonnummer alvast in te vullen. Jouw mobiele telefoonnummer is niet te zien. Wil je je telefoonnummer wel laten zien aan jouw netwerk? Vink dit dan aan, zoals in het voorbeeld hieronder aangegeven.

Ik maak als professional gebruik van meerdere accounts. Kan ik mijn 06-nummer vaker gebruiken?

Een 06-nummer kan maar één keer gebruikt worden om een code naar te sturen. Heb je als professional meerdere accounts (privé als mantelzorger en voor het werk)? Dan dient één van die accounts omgezet te worden naar ‘code via e-mail’.

Ik heb geen 06-nummer. Wat nu?

Wanneer je geen mobiele telefoon hebt kun je contact opnemen met de helpdesk van OZOverbindzorg. Wij zoeken dan samen naar een oplossing. Zo is er, naast het 06-nummer, ook de mogelijkheid om de code via e-mail te ontvangen.

Ik maak gebruik van een internationaal nummer. Kan ik hiermee inloggen?

Het is mogelijk om een SMS te versturen naar een internationaal nummer. De landcode dient dan wel ingevoerd te worden, dus +49 in het geval van Duitsland.

Kan ik ervoor kiezen om met de oude methode in te loggen?

Nee dat kan niet. Gebruikers hebben geen keus of ze wel of niet de tweestaps-beveiliging willen gebruiken. Het is geen service die wij bieden, maar een verplichting vanuit wet- en regelgeving. Als communicatieplatform, waarover gezondheidsinformatie kan gaan, zijn wij verplicht de toegang te beveiligen via tenminste twee stappen. De eerste stap is de gebruikersnaam en wachtwoord en de tweede stap een code die ontvangen wordt. Deze wijziging gaat in vanaf 15 april 2020.