Logo OZOverbindzorg
Helpdesk

Onze medewerkers van de helpdesk helpen je graag verder en zijn bereikbaar  op telefoonnummer 088-6030800. Van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren ( 9:00 – 17:00). Op deze pagina beantwoorden we de meest gestelde vragen, mogelijk helpt deze informatie je al verder!

Doet OZOverbindzorg iets met de gegevens die in het systeem staan?

OZOverbindzorg doet zelf niets met persoonsgegevens en de gegevens die ingevoerd zijn in het systeem. Deze gegevens worden niet gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek of doorverkocht aan andere partijen. Indien er wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan met gegevens uit OZOverbindzorg, dan zal hiervoor altijd om toestemming worden gevraagd.

Wat wordt er bedoeld met de NEN 7510 en ISO 27001 certificering?

OZOverbindzorg is ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd. Dit houdt in dat op het gebied van de beveiliging van informatie OZOverbindzorg voldoet aan alle eisen die voor deze certificaten gelden. Beide certificaten lijken sterk op elkaar, de ISO 27001 is een wereldwijde norm en de NEN 7510 is de Nederlandse afgeleide hiervan.

Doet OZOverbindzorg iets met de gegevens die in het systeem staan?

OZOverbindzorg doet zelf niets met persoonsgegevens en de gegevens die ingevoerd zijn in het systeem. Deze gegevens worden niet gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek of doorverkocht aan andere partijen. Indien er wetenschappelijk onderzoek wordt gedaan met gegevens uit OZOverbindzorg, dan zal hiervoor altijd om toestemming worden gevraagd.

Wat is het verschil met OZOverbindzorg en een PGO?

PGO staat voor Persoonlijke Gezondheidsomgeving. Dit is een website of app waar een patiënt toegang heeft tot zijn eigen gezondheidsdata. Het gaat om gegevens die zijn opgeslagen door bijvoorbeeld de huisarts of het ziekenhuis. Een patiënt kan deze gegevens zelf gebruiken en ook zelf de eigen gegevens in zijn/haar PGO vastleggen. OZOverbindzorg is geen PGO, maar een middel om met elkaar te communiceren over de zorg en het welzijn van een patiënt, waarbij de patiënt en mantelzorger(s) mee doen. Er vormt zich geen dossier. De communicatie gaat veelal over de actuele situatie en/of een actueel probleem. PGO is een verzamelplaats van gezondheidsgegevens en OZOverbindzorg is dé plek voor communicatie over zorg en welzijn.

Waarom mogen er geen meerdere personen op 1 account?

Vanwege de privacy is het niet toegestaan om met meerdere personen gebruik te maken van 1 account. Een gebruikersnaam en wachtwoord wordt toegewezen aan een individu en deze gegevens mogen uitsluitend bekend zijn bij deze ene persoon. Daarnaast kan een cliënt inzien wie er ingelogd heeft op diens account. Wanneer er gebruik gemaakt zou worden van een algemeen account, is het voor de cliënt niet inzichtelijk wie van de gebruikers van dit algemene account ingelogd heeft.

Word er regelmatig een back-up gemaakt van de server waar mijn gegevens op staan?

Elke nacht wordt er een back-up gemaakt van de gegevens die zijn ingevoerd in OZOverbindzorg.