Logo OZOverbindzorg
Deelname, inloggen en afmelden

Coronacrisis vraagt om duidelijke communicatie in de zorg: uitbreiding inzet OZOverbindzorg

We staan met z’n allen voor een pittige opgave. De coronacrisis zorgt voor druk op de zorg en vraagt om duidelijke communicatie tussen zorgprofessionals. Beperkingsmaatregelen maken samenwerken steeds lastiger. Terwijl dat nu juist hard nodig is! Communicatieplatform OZOverbindzorg zorgt voor overzicht over zorg. Bel ons als we kunnen helpen om (digitale)communicatie snel in te richten: 088-6030800 ook in het weekend! Want samenwerken is onze zorg. Lees meer

Ik krijg een uitnodiging voor deelname maar ik weet niet wat OZOverbindzorg is?

OZOverbindzorg is een digitaal communicatieplatform. De persoon die zorg, begeleiding of ondersteuning ontvangt staat hierin centraal. Iedereen die betrokken is bij deze persoon kan toegevoegd worden aan diens netwerk en via OZOverbindzorg eenvoudig met elkaar communiceren en samenwerken.

Waarschijnlijk bent u door een huisarts of (wijk)verpleegkundige gekoppeld aan het netwerk van een cliënt; een persoon die u kent en wie zorg ontvangt. Met het koppelen van uw gegevens aan het netwerk van deze cliënt, ontvangt u automatisch een uitnodiging tot deelname aan OZOverbindzorg. Wanneer u op de link in dit mailbericht klikt, kunt u een wachtwoord aanmaken. Hierna is uw account geactiveerd en kunt u binnen het netwerk van deze cliënt communiceren met alle overige personen/professionals

Ik heb geen uitnodiging ontvangen, maar ontvang wel meldingen. Hoe kan ik inloggen?

Het kan zijn dat de uitnodiging in uw spam of ongewenste mailbox terecht is gekomen. Het is goed om deze dus te raadplegen. Als de mail hier ook niet in staat of de link in de mail is al verlopen, kunt u mailen naar onze helpdesk; helpdesk@ozoverbindzorg.nl. Zij kunnen u een nieuwe uitnodigingsmail sturen, waarmee u een wachtwoord aan kunt maken

Ik ben mijn inloggegevens kwijt, wat nu?

Het is voor ons niet mogelijk om een wachtwoord te achterhalen, maar met de gebruikersnaam kan er via het inlogscherm (https://ozo.zorgverband.nl) een nieuw wachtwoord aangevraagd worden met de knop ‘wachtwoord vergeten’.

Er wordt dan een e-mail verzonden met een link om een nieuw wachtwoord aan te maken. Als deze mail niet in de inbox verschijnt, is het goed om de ongewenste mail/spam te raadplegen. Mocht de mail helemaal niet binnen komen, kunt u mailen met de helpdesk van OZOverbindzorg; helpdesk@ozoverbindzorg.nl

Als u uw gebruikersnaam kwijt bent, kunt u mailen met de helpdesk van OZOverbindzorg; helpdesk@ozoverbindzorg.nl

Ik heb een nieuw wachtwoord aangevraagd, maar krijg geen mail om een nieuw wachtwoord aan te maken?

Het kan zijn dat dit mailbericht in uw spam of ongewenste mailbox terecht is gekomen. Het is goed om deze dus te raadplegen. Als de mail hier ook niet in staat, kunt u mailen naar onze helpdesk; helpdesk@ozoverbindzorg.nl. Zij kunnen u een nieuwe uitnodigingsmail sturen, waarmee u een nieuw wachtwoord aan kunt maken.

Waarom krijg ik twee keer in de week een herinneringsbericht?

Wanneer er een openstaande actie is, zult u 2x per week een herinnering ontvangen hiervan. Wanneer u inlogt in OZOverbindzorg, zult u in uw actielijst zien wat er nog open staat. Als u deze actie afgehandeld heeft, zult u geen herinneringsmails meer ontvangen.

 

Ik wil geen gebruik meer maken van OZOverbindzorg, waar kan ik me afmelden?

U kunt hiervoor mailen met onze helpdesk; helpdesk@ozoverbindzorg.nl.
Verzoeken tot het buiten gebruik stellen van gebruikers in het netwerk van de cliënt zullen binnen 5 werkdagen worden doorgevoerd.

Bij verzoeken tot buiten gebruikstelling van de persoonlijke pagina en gegevens van de cliënt hanteren wij een bedenktijd van 2 weken. Na verloop van die 2 weken vragen wij de cliënt of (wettelijk) vertegenwoordiger om herbevestiging van dit verzoek. Bij herbevestiging door de cliënt zal de persoonlijke pagina en gegevens binnen 5 werkdagen na de herbevestiging buiten gebruik worden gesteld.

Ik ben mantelzorger van een cliënt die overleden is maar blijf maar berichten ontvangen. Wie schrijft de cliënt uit?

U kunt via OZOverbindzorg een bericht sturen aan de huisarts. Deze schrijft de overleden cliënt uit.

Als huisarts krijg ik per dag meerdere e-mails om opnieuw toegang te krijgen, hoe kan dit?

Dit ligt aan de koppeling die er is tussen OZOverbindzorg en het huisarts informatie systeem (HIS). Waarschijnlijk zijn de inloggegevens van OZOverbindzorg vernieuwd en niet gewijzigd in het HIS. Als u binnen het HIS de gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw invoert, dan zult u geen mails meer ontvangen om opnieuw toegang te krijgen

Hoe voeg ik een mantelzorger toe aan het netwerk bij zowel vader als moeder?

Om te voorkomen dat een mantelzorger een dubbel account toegewezen krijgt, is het mogelijk om een mantelzorger met 1 account aan 2 cliënten te koppelen.
Bij cliënt 1 voert u de mantelzorger in zoals bekend is.
Bij cliënt 2 voert u dan dezelfde mantelzorger wederom in, waarbij u er voor dient te zorgen dat deze persoon op exact dezelfde manier ingevuld wordt in de velden voornaam/roepnaam/voorletter, tussenvoegsel en achternaam. Vervolgens vinkt u ‘man’ of ‘vrouw’ aan. Onderaan voert u het mailadres in. Daarna klikt u op het vak met ‘gebruikersnaam’. Het systeem vult dit vak automatisch met het mailadres. Dit verwijdert u vervolgens en u klikt op ‘bewaar’.

In het volgende scherm ziet u ‘vergelijkbare’ personen en daar ziet u de mantelzorger zoals u die bij cliënt 1 hebt aangemaakt

Hoe kan ik ons HIS koppelen aan OZO?

De koppeling tussen het HIS en OZO is een zogenaamde SSO (single sign on). Dit betekent dat u als medewerker, zonder nogmaals te hoeven inloggen, van patiënt X in het HIS naar patiënt X in OZOverbindzorg kan. OZOverbindzorg heeft op dit moment met de volgende systemen een koppeling: CGM Huisarts (MIRA), Zorgdossier, Medicom en Bricks Huisarts (TetraHis).

Indien u een koppeling wilt met OZOverbindzorg vanuit Medicom of Zorgdossier dan dient u deze aan te vragen bij OZOverbindzorg. Binnen CGM Huisarts en Bricks Huisarts kunt u deze koppeling zelf instellen. Hieronder de handleidingen van Zorgdossier en CGM Huisarts om de koppeling in te stellen.