Dit waren de ervaringen in Rivierenland

‘Eerste ervaringen met OZOverbindzorg: “Je krijgt de patiënt én zijn netwerk echt beter in beeld”, luidt de titel van het artikel dat de Mura op 21 november 2019 plaatste. Als zorgverleners sneller en eenvoudiger met elkaar én met de patiënt en mantelzorger communiceren, dat is het doel van de pilot OZOverbindzorg. De netwerken rondom drie huisartsenpraktijken […]

Lees meer

Betere nazorg coronapatiënten door samenwerking Vaassen – Emst

De gezondheidssituatie van coronapatiënten in het gebied Vaassen – Emst die na een (langdurige) ziekenhuisopname thuiskomen of thuis (lichte) corona hebben gehad, worden door de zorgverleners uit deze dorpen scherp in de gaten gehouden. Zij hebben hiervoor gezamenlijke afspraken gemaakt. “De klachten die het coronavirus (Covid-19) met zich meebrengt, zijn complex,” vertelt Bianca Semmekrot, wijkmanager […]

Lees meer

Het verhaal van ergotherapeut Sonja Kluin

Sonja Kluin is ergotherapeut en één van de oprichtsters van Ergotherapie Salland. Samen met vier collega’s biedt ze eerstelijns ergotherapie in de regio rondom Raalte, Holten, Nijverdal en Wijhe. Sonja: “Wij zijn een van de eerste gebruikers van OZOverbindzorg. Ik gebruik het niet voor al mijn patiënten, maar zeker in de ouderenzorg is het voor […]

Lees meer

Apothekersassistente Ozlem

Communicatie is voor haar erg belangrijk. Coördinerend apothekersassistente Ozlem Saltik werkt al 10 jaar bij BENU-apotheek in Westervoort. Ze leidt en ondersteunt het team, en houdt zich bezig met de kwaliteit van de apotheek; ze controleert de kwaliteitssystemen en checkt de procedures aan de hand van een kwaliteitshandboek. Op de werkvloer staat ze in direct […]

Lees meer
echtpaar Klarenbeek

MS- en suikerpatiënte Geke Diks-Baltus blij met zelfregie

‘OZO is ideaal’, zegt Geke Diks-Baltus (59),  MS- en diabetespatiënte. ‘Als het een keer niet klopt, kan ik dat zo zien. En ook mijn dochter kijkt mee’. Voordat het Klarenbeekse echtpaar Diks OZOverbindzorg gebruikte, liep Henk Diks (59) zich de benen uit het lijf voor medicatie en verbandartikelen. Nu alle bestellingen voor zijn vrouw Geke […]

Lees meer
Joshua

Joshua: ‘Door eigen regie groeit ook de eigen waarde!’ 

Joshua is jong en werkt hard aan de structuur in zijn leven, hij is enthousiast over zijn opleiding en gaat het gesprek met anderen aan als dat nodig is. Hij houdt graag zelf de touwtjes in handen. En dat kan ook heel goed. Met hulp van Sanne en OZOverbindzorg lukt het hem zijn leven ‘op […]

Lees meer
visie van Marieke

“De regierol mag écht komen vanuit de ouders en het kind”

Als ouder weet je als geen ander wat je kind nodig heeft en wat ze belangrijk vinden. Ieder kind is anders, en elke situatie vraagt om een andere inzet van passende hulp. Logisch dat je als ouder graag overzicht houdt van wie er bij jouw kind betrokken is. Marieke Willems houdt zich bezig met een […]

Lees meer
Cindy Hobert

Stevige samenwerking: portret van Cindy Hobert

Ouderen wonen tegenwoordig langer thuis. En dat vraagt om een stevige samenwerking tussen zorgverleners, mantelzorgers en de cliënt zelf. Een uitdaging, zeker in de anderhalvemetersamenleving. In een interview met Maatschapwij.nu legt Cindy Hobert uit hoe OZOverbindzorg alle betrokkenen digitaal met elkaar in contact brengt. Lees hieronder het hele interview, inclusief een mooi videoportret. Lees hier […]

Lees meer
Floortje Scheepers

Het netwerk als vangnet: de visie van Floortje Scheepers

De coronacrisis zou ervoor moeten zorgen dat de persoonlijke sociale context van een patiënt belangrijker wordt voor zorgverleners, meent Floortje Scheepers, hoogleraar Innovatie in de GGZ UMC Utrecht en gebruiker van OZOverbindzorg voor PsyNet. Een digitaal netwerk, zoals OZOverbindzorg, kan daarbij helpen. “Een dergelijk netwerk fungeert als een vangnet, men kan snel overleggen als iemand […]

Lees meer

De visie van huisarts Bardo Strijdhorst

Het is essentieel: goede communicatie binnen de zorg. Toch is daarvan nog niet overal sprake. Volgens Bardo Strijdhorst, huisarts in Ermelo, verloopt het contact met andere zorgverleners niet altijd soepel. Het kan ervoor zorgen dat informatie over een patiënt onjuist aankomt. “Het is altijd de vraag: komt mijn boodschap wel goed over?” Sinds een aantal […]

Lees meer