Geplaatst op: 8 juli 2021

Handigheidjes in OZOverbindzorg


Misschien werk je al een poosje met OZOverbindzorg of ben je nog maar net gestart? Zoals je gezien hebt is het systeem continu in ontwikkeling. Het kan zijn dat je een wijziging hebt gemist of dat je nog niet van alle mogelijkheden in OZOverbindzorg gebruik maakt. In deze video leggen we in 4 minuten uit wat de laatste ontwikkelingen zijn en bij welke handigheidjes jij baat kunt hebben. Deel de video ook gerust met jouw collega’s!

Start de video door op de afbeelding te klikken:

handigheidjes in ozoverbindzorg

Wat zijn de handigheidjes en ontwikkelingen?

Over verschillende wijzigingen en mogelijkheden bleven wij vragen krijgen, daarom leggen we dit graag nog eens aan je uit. Dit zijn de vragen waar je een antwoord en uitleg over krijgt:

  1. Hoe kun je zien of jouw bericht gelezen is?
    Door te klikken vanuit een geopend bericht onderaan op de knop verzendlijst.
  2. Hoe zit het met het toestemmingsverklaring?
    Er hoeft geen toestemmingsverklaring meer worden ondertekend of geüpload in OZOverbindzorg. Natuurlijk heb je nog wel een mondelinge toestemming van de cliënt of vertegenwoordiger nodig. Voor het inschrijven van een cliënt/deelnemer kun je dit inschrijfformulier gebruiken, maar je kunt ook samen met de cliënt/deelnemer alles gelijk in OZOverbindzorg invoeren.
  3. Wat is de rol van een coördinator in OZOverbindzorg?
    Als coördinator ben je er voor de cliënt/deelnemer, je informeert de cliënt/deelnemer over OZOverbindzorg en betrekt diegene in de (online en offline) communicatie. Jij kunt deelnemers toevoegen aan het netwerk en zorgt ervoor dat het netwerk volledig in OZOverbindzorg is. Daarnaast onderhoud je het netwerk en zorg je dat mensen met elkaar verbonden blijven.
  4. Hoe voeg je een deelnemer/cliënt toe zonder e-mailadres?
    Tijdens het invoeren van een cliënt/deelnemer, wordt gevraagd of de cliënt zelf toegang wil tot het systeem. Zo ja, vink je dit aan en kun je een e-mailadres invullen. Wanneer de cliënt geen e-mailadres heeft klik je op nee en vervolgens op volgende. Bespreek vervolgens met de cliënt/deelnemer of de vertegenwoordiger hoe diegene betrokken wil worden bij de digitale communicatie, bijvoorbeeld door samen een bericht te versturen of te lezen.
  5. Wanneer is iemand een vertegenwoordiger en wat betekent dit?
    De contactgegevens van vertegenwoordiger(s) zijn direct boven in beeld terug te zien, ook wordt de vertegenwoordiger standaard aangevinkt voor het versturen van een bericht. Een vertegenwoordiger in OZOverbindzorg hoeft niet per se de wettelijke vertegenwoordiger te zijn, dit kan natuurlijk wel en geef je vervolgens aan.
  6. Hoe voeg je een persoonlijke relatie toe aan meerdere cliënten/deelnemers?
    Een persoonlijke relatie is bijvoorbeeld een ouder, mantelzorger of vrijwilliger. Je hoeft voor een persoonlijke relatie die betrokken is bij meerdere cliënten geen twee losse accounts aan te maken. Wanneer je precies dezelfde gegevens invoert zal het systeem namelijk vragen of de persoon met eenzelfde voor- en achternaam en e-mailadres de persoonlijke relatie is die jij ook bij deze cliënt/deelnemer toe wilt voegen. Dit is makkelijker voor jou en bespaart de persoonlijke relatie veel tijd!

Bekijk de video voor een korte uitleg in het communicatieplatform/systeem zelf. Hopelijk heb je wat gehad aan deze extra uitleg.

Meer informatie?

Kom je er niet helemaal uit of heb je een idee voor nieuwe mogelijkheden in OZOverbindzorg? Neem gerust contact met ons op via helpdesk@ozoverbindzorg.nl. Voor een uitgebreide uitleg over het werken met OZOverbindzorg kun je je inschrijven via http://ozoverbindzorg.nl/webinars.

 

Terug naar het overzicht